Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1) bir oto korkuluktur.
Basit Mesafeli Otokorkuluk Özellikleri
Basit mesafeli otokorkuluk Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1) bir oto korkuluktur.
- Güvenlik gereksimine göre dikme aralıkları 1.33, 2.00 veya 4.00 metre olabilir.
- Sigma dikme boyu 1900 mm'dir.
- A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
- Rayın yerden yüksekliği 750 mm'dir
- 10000 kg'lık yüklü kamyonetin 70 km/saat hız ve 15° çarpma açısı ile dikme aralığı 2.00 metre olan otokorkuluk sisteminde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.7m (W5)'dir.
- 10000 kg'lık yüklü kamyonetin 70 km/saat hız ve 15° çarpma açısı ile dikme aralığı 1.33 metre olan otokorkuluk sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.3m (W4)'dir.
- Çarpma şiddeti seviyesine göre A sınıfındadır.
Basit Mesafeli Otokorkuluk Uygulama Alanları
Basit mesafeli otokorkuluk trafik kazası riski normal olan yollarda tercih edilir.
- Düşük çalışma genişliği sayesinde sürücünün güvenliği sağlanır.
- Dikme aralıklarının azaltılması ile çarpma nedeniyle oluşan dinamik ve statik deplasmanlar düşürülebilir.
- Esnek ray sayesinde çarpma esnasındaki hareket enerjisi emilir.
- Dikme ve ray sistemi arasında sağlanan mesafe daha yüksek enerji emilmesine olanak tanır.
- Bölünmüş yolların orta refüjüde , refüjün sağ ve sol tarafına kurulabilir.
- Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1-2) bir oto orkuluktur.