YenteYENTE MAKİNE A.Ş.MENÜENG0312 354 7334
OTOKORKULUK SİSTEMLERİ
OTOKORKULUK

OTOKORKULUK SİSTEMLERİ

OTOKORKULUK SİSTEMLERİ

Otokorkuluk Sistemleri

İlk kez Almanya’nın dağlık bir bölgesinde yamaçlarda araçların uçuruma yuvarlanmaması için kullanılmaya için kullanılmaya başlanılan otokorkuluk sistemleri Amerika’da geliştirilen paslanmaya karşı dirençli metalik yüksek güvenlikli otokorkuluklardan sonra trafikte yoldan çıkmalardan kaynaklanan onbinlerce can kaybının önüne geçmiştir. Otokorkuluk Ankara Oto Bariyer, Otoyol Korkuluğu gibi isimlerle de anılan bu korkuluk sistemleri söz konusu yolun özellikleri ve yoldan çıkma riskleri çok iyi analiz edilerek tasarlanmalı ve uygulanmalıdır.

Bir karayolunda en az oto korkulukların varlığı kadar önem teşkil eden diğer bir husus ise oto korkulukların konu ile ilgili mevzuatları eksiksiz yerine getiren, alanında uzman ve deneyimli kişilerin tecrübelerini barındıran bir firma tarafından uygulanmış olmasıdır.

Yente, otoyol korkulukları, yaya korkulukları, dekoratif korkuluklar, dekoratif aydınlatma direkleri bayrak direkleri, ses bariyeri ve rüzgar bariyeri alanlarındaki 40 yıllık tecrübesinin yanında oto korkuluk konusunda uzmanlaşmış deneyimli teknik kadrosu ile bugüne kadar karayollarında yüksek kaliteli üretim ve uygulamalarının yanında ilklere de imza atmış ve otoritelerinin takdirini toplamıştır. Kalite ve standartlardan ödün vermeyen anlayışıyla ve sürekli geliştirilen Ar-Ge çalışmaları ile sektördeki faaliyetlerine duraklamaksızın devam etmektedir.

Firmamız Türkiye ile birlikte dünyanın bir çok noktasında otokorkuluk sistemleri otobariyer imalatı ve montajı gerçekleştirmiş ve gerçekleştirmeye devam etmektedir.

Otokorkuluk Ankara

Otokorkuluklar karayolunda seyreden araçların yoldan çıkmalarının önüne geçmek adına tasarlanmış ve günümüzde karayolları güvenliğinin olmazsa olmazları arasına girmiştir.

Otokorkuluk Çeşitleri

  • Ağır Hizmet Tipi Otokorkuluk: Ağır Hizmet Tipi Oto Korkuluk Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H) bir oto korkuluktur.
  • Basit Mesafeli Otokorkuluk: Basit Mesafeli Oto Korkuluk Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1) bir oto korkuluktur.
  • Basit Otokorkuluk: Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre normal tutma seviyesi sınıfında (N2) bir oto korkuluktur.
  • Çift Mesafeli Otokorkuluk: Güvenlik gereksinimlerine göre dikme aralıkları 1.33 ,2.00 veya 4.00 metre olabilir.

Otokorkuluk Özellikleri

Köprü Koruyucu Ağır Hizmet Tipi Oto Korkuluk Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H) bir oto korkuluktur.

  • Dikme aralığı 1.33 m'dir.
  • A profil ray Kullanılır.
  • Rayın yol kotundan yüksekliği 1174 mm'dir
  • Dikme ve takozlarda C profil kullanılır.

Köprü Otokorkuluklarının Uygulama Alanları

  • Köprü Koruyucu Ağır Hizmet Tipi OtoKorkuluk Ağır vasıtaları yol içerisinde tutmayı amacıyla dizayn edilmiş bir otokorkuluk tipidir.
  • Köprü, viyadük tarzı kotu yüksek olan ve aracın yolu terk etmesi halinde yüksek düşü ile karşılaşacağı yerlerde tercih edilir.
  • Yanal statik ve dinamik deplasmanları normal otokorkuluk sistemlerine göre daha azdır.
  • Özellikle ağır vasıta trafiğinin yoğun olduğu köprülerde kullanılır.

Basit Mesafeli Köprü Otokorkuluğu

  • Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H2) bir oto korkuluktur.
  • Dikme aralığı 1.33 m'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yerden yüksekliği 750mm'dir.
  • 13000 kg'lık aracın70 km/saat hız ve 20° çarpma açısı ile dikme aralığı 1.33 metre olan sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 2.5(W7) m'dir.
  • Çarpma Şiddeti Seviyesine göre A sınıfındadır.

 

Otokorkuluk Sistemleri Galeri
Otokorkuluk Sistemleri Projeler
Otokorkuluk Sistemleri Yorumlar
KATALOĞUMUZ
HakkımızdaYenteYente Makine A.Ş.
0312 354 7334
0312 354 7388